Aanvraagprocedure alarmcentralist (in opleiding)
Om in het kader van de Basisopleiding Centralist Alarmcentrale beveiligingswerkzaamheden als alarmcentralist te mogen uitvoeren, moeten medewerkers beschikken over een groen legitimatiebewijs. Dit legitimatiebewijs heeft een looptijd van maximaal 12 maanden. SVPB heeft een digitale procedure ingericht voor de afgifte van verklaringen met betrekking tot de opleidingseisen onder de Regeling Particuliere Beveiligingsorganisaties en Recherchebureaus.
Een groen legitimatiebewijs ten behoeve van medewerkers in opleiding kunt u als volgt aanvragen:
- De gegevens van de medewerkers moeten eerst aangemeld worden bij de SVPB. Voor de aanmelding hebben wij een scan van het identiteitsbewijs nodig.
NB. Mocht de medewerker liever geen scan van zijn of haar identiteitsbewijs aan ons wil toesturen, dan is er een drietal alternatieven:
– de medewerker kan een kopie id-bewijs opsturen, waarbij de pasfoto en het BSNummer onherkenbaar respectievelijk onleesbaar zijn gemaakt.
– de medewerker kan een uittreksel uit het bevolkingsregister opsturen, waarop de volledige namen, geboortedatum en geboorteplaats vermeld staan.
– de medewerker kan naar Amersfoort komen (kantoor SVPB) om het id-bewijs te tonen. - De SVPB-verklaring kunt u vervolgens opvragen via V:base
- Deze SVPB-verklaring kunt u samen met de aanvraag indienen bij de politie.
- Vanaf 15 april 2014 geldt voor het indienen van de aanvraag de procedure die u hier kunt vinden
Inloggen in V:base
Heeft u nog geen inloggegevens voor V:base of bent u de inloggegevens kwijt? Neem dan contact op.
Voor uitleg over de werking van V:base, bekijk de instructievideo.
